Obchodní výsledky Renault Trucks 2024

4 března 2025, 11:53

V roce 2024 se po několika letech silného růstu trh normalizoval, což se projevilo zpomalením přepravních a stavebních aktivit. Navzdory složité ekonomické a geopolitické situaci Renault Trucks posílil své postavení v Evropě (EU30), kde získal téměř jeden procentní bod a dosáhl tržního podílu 9,1 % v segmentu nad 16 t. Ve Francii výrobce dosáhl v tomto segmentu tržního podílu 29,7 %.

“Renault Trucks uzavírá rok 2024 se solidními výsledky a pokračuje v transformaci směrem k udržitelné dopravě. Nadále investujeme do podpory našich zákazníků v jejich energetické transformaci a zároveň posilujeme naše postavení na klíčových trzích,” uvedl Bruno Blin, prezident Renault Trucks.

Vůz Renault Trucks

Obchodní výsledky

Podle oblastí:

  • Celkem: 56.898 dodaných vozidel
  • Evropa: 50.444 dodaných vozidel
  • Ostatní země: 6.454 dodaných vozidel

Podle segmentu:

  • Těžká a střední řada: 36.749 dodaných vozidel
  • Užitková vozidla: 20.149 dodaných vozidel

Elektrická vozidla:

  • Celkem: 1.628 dodaných elektrických vozidel
  • Těžká a střední řada elektrických vozidel: 1.003 dodaných vozidel
  • Elektrická užitková vozidla: 625 dodaných vozidel

Solidní obchodní výsledky a rostoucí tržní podíl

V roce 2024 si Renault Trucks upevnil své postavení, navzdory celkovému poklesu objemů.

V Evropě výrobce zaznamenal nárůst tržního podílu o téměř jeden procentní bod a dosáhl 9,1 % v segmentu nad 16 t (EU30, včetně Švýcarska, Norska a Velké Británie). Růst byl obzvláště výrazný ve Španělsku, Portugalsku, Rumunsku, Litvě a ve Velké Británii. Ve Francii zakončil rok 2024 s vynikajícím výsledkem 29,7 % tržního podílu v segmentu nad 16 t.

Na mezinárodní úrovni Renault Trucks posílil svou pozici v Turecku a udržel své postavení v afrických a blízkovýchodních zemích. Zároveň výrobce obnovil partnerství jako oficiální dodavatel nákladních vozidel pro Organizaci spojených národů na další tři roky (+2 roky volitelně).

Na trhu s ojetými vozidly Renault Trucks zaznamenal výrazný růst s 7 127 prodanými vozidly, což představuje nárůst o 21 %. Rok 2024 byl navíc milníkem pro vstup elektrických nákladních vozidel Renault Trucks na trh s ojetými vozidly. Současně výrobce získal první homologaci pro elektricky přestavěné nákladní vozidlo, čímž dále posílil svůj závazek k oběhovému hospodářství a dekarbonizované mobilitě.

Zrychlení směrem k elektromobilitě a dekarbonizované městské logistice

Renault Trucks nyní nabízí nejširší 100 % elektrickou řadu vozidel v Evropě od 650 kg do 44 tun.

V roce 2024, Renault Trucks fakturoval celkem 1 628 elektrických vozidel. Ve segmentu elektrických vozidel nad 16 tun zvýšil výrobce svůj podíl na trhu o jeden bod na růst, což představuje třikrát rychlejší růst, než je průměr trhu (penetrace 4,6 % ve srovnání s 1,5 % pro celý sektor ve druhé polovině roku 2024). Tento výkon odráží silné závazky výrobce k energetické transformaci.

Díky nárůstu objednávek elektrických vozidel o 36 % v roce 2024, což představuje vice než 2.000 vozidel, se očekává, že Renault Trucks si udrží svou dynamiku v oblasti elektromobility i v roce 2025. Příští rok bude zejména charakterizován rozšířením produktové nabídky, kdy bude na trh uveden elektrický tahač s dojezdem až 600 km a do nabídky budou zařazena užitková vozidla Flexis.

Značka Renault Trucks si je vědoma výzev a otázek, které přináší celková transformace mobility, a proto podporuje své zákazníky nabídkou integrovaných a na míru šitých řešení. Strategii dekarbonizace aplikuje také na vlastní logistické toky. Od roku 2024 jsou přepravy mezi závody v Saint-Priest a Bourg-en-Bresse realizovány pomocí elektrických nákladních vozidel. Cíl pro rok 2030 je jasný: dosáhnout 100% elektrické přepravy mezi závody.
Klíčová výzva: Odstranění překážek pro přijetí elektrických nákladních vozidel
Přestože přechod na elektromobilitu je v plném proudu, jeho přijetí nenásleduje klasickou tržní dynamiku, kde poptávka určuje nabídku. Výrobci, kteří tento přechod řídí, jsou nuceni plnit regulační požadavky, zejména povinnost snížit emise CO2 o 15 % do roku 2025 (norma Vecto). Renault Trucks je přesvědčen, že je nezbytné urychlit dekarbonizaci sektoru, aby čelil klimatické nouzi, a to nejen jako reakce na regulační omezení.

Za tímto účelem je klíčové podnítit poptávku a vytvořit příznivé podmínky pro přijetí elektrických nákladních vozidel, například:

  • Snížení rozdílu v celkových nákladech na vlastnictví mezi elektrickými a dieselovými nákladními vozidly prostřednictvím pobídkových schémat, včetně dotací na nákup nebo podpory založené na používání (např. preferenční mýtné sazby).
  • Urychlení rozvoje veřejné a soukromé dobíjecí infrastruktury posílením elektrické sítě v některých evropských zemích a zkrácením instalačních lhůt.
  • Podněcování poptávky prostřednictvím prioritizace bezemisních vozidel ve veřejných zakázkách.

Aby se elektromobilita stala trvalou realitou, je nezbytné vytvořit podmínky pro její široké přijetí a využít všechny nástroje, které umožní dopravcům efektivně přejít na udržitelné energetické řešení. Ambice francouzského výrobce je jasná: urychlit přechod k udržitelnému a konkurenceschopnému modelu.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!