Společnost Valeo, výrobce spojkových sad pro OE i aftermarket, rozšiřuje svůj sortiment pro nákladní vozy Volvo a Renault. Spojkové sady s hydraulickým ložiskem PCA však mají několik odlišností, a proto vyžadují specifické zacházení.
Věděli jste, že…?
Valeo je jedním ze dvou hlavních dodavatelů spojkových sad pro 7 hlavních evropských výrobců nákladních vozidel (MAN, Mercedes-Benz, Scania, Volvo, Renault, Iveco, DAF). Valeo odhaduje svůj podíl na výrobě spojkových sad pro OE za posledních 8 let na 37 %. To znamená, že od roku 2016 více než každý třetí evropský nákladní automobil opustil továrnu vybavený spojkovou sadou Valeo.
Nové produkty jsou určeny pro vozidla:
- Volvo FE, FH, FM, FMX
- Renault KERAX, MAGNUM, PREMIUM, C, D, K, T
SPECIFIKA KONCENTRICKÉHO SPOJKOVÉHO LOŽISKA (PCA) VALEO
PCA Valeo (Pneumatic Concentric Actuator) se dodává se vzduchovým konektorem:
- Pro usnadnění práce mechaniků je pneumatické spojkové ložisko Valeo dodáváno s již přišroubovanou vzduchovou přípojkou, přičemž šrouby jsou utaženy správným momentem.
- To automechanikovi šetří čas při montáži PCA na převodovku, protože při demontáži výrobku by mohlo dojít k poškození konektoru.
- Těsnění, které je třeba vyměnit spolu s PCA, je již namontováno uvnitř konektoru.
- Po montáži PCA do převodovky musí mechanik pouze připojit konektor k pneumatické hadici pomocí zajišťovací spony.
- Tento vzduchový konektor je specifický pro vozidla Renault Trucks – Volvo Trucks Euro 5.
Věděli jste, že…?
Hydraulické spojkové ložisko zlepšuje fungování spojkového systému a nahrazuje 4 komponenty: vypínací ložisko, vidličku, spojkový válec a vodicí pouzdro.
Převodovka se systémem PCA (Pneumatic Concentric Actuator) vyžaduje kalibraci podle specifikací výrobce vozidla. Nedodržení tohoto servisního kroku může vést k vibracím a škubání při rozjezdu a ztížit manévrování s vozidlem.
Pozor! Společnost Valeo zálohu za hydraulické ložisko nevybírá!
Více informací se dozvíte na stránkách valeoservice.cz.
Komentáře