Nový, plně elektrický E-Transit Custom od společnosti Ford Pro

9 září 2022, 9:37

Společnost Ford Pro představila E-Transit Custom, plně elektrickou verze nejprodávanější evropské dodávky. Je od základu nově navržen tak, aby zákazníkům v segmentu lehkých užitkových automobilů s nosností do jedné tuny přinesl novou úroveň produktivity.

E-Transit Custom od Ford Pro

Nová dodávka, inspirovaná poznatky z malých a středních firem, vznikala s cílem přinést zákazníkům inovativní zážitky založené na cloudové konektivitě a digitálních technologiích, které se mohou v průběhu životnosti vozu vyvíjet prostřednictvím softwarových aktualizací Ford Power-Up.

Technologie akumulátorů nové generace umožňuje cílový dojezd 380 km a schopnost rychlonabíjení výkonem až 125 kW. E-Transit Custom skvěle uspokojí nejširší potřeby zákazníků, to vše s podporou komplexních řešení Ford Pro pro správu a optimalizaci nabíjení.

V zájmu maximální produktivity během celého pracovního dne nabízí E-Transit Custom nová řešení pro rozvozové služby včetně přístupu do kabiny a nákladového prostoru. Kabina je zároveň firemní kanceláří, disponuje připojením 5G a flexibilním pracovním prostorem s chytrými funkcemi – například volant lze sklopit a využít jako ergonomický držák pro notebook či tablet.

Digitální inovace se zde setkávají s plnohodnotnými užitnými vlastnostmi. E-Transit Custom nabízí užitečné zatížení až 1.100 kg, nižší podlahu nákladového prostoru se snadnějším přístupem a maximální hmotnost přívěsu 2000 kg. Nezávislé zadní odpružení a nejvyšší výkon motoru v dané třídě budou pro zákazníky znamenat novou úroveň řidičské zkušenosti.

Společnost Ford Pro již představila elektrický model E-Transit, kterého se zatím prodalo více než 8.300 kusů. Nový E-Transit Custom je jedním ze čtyř nových elektrických užitkových vozů Ford Pro, které se v Evropě objeví do roku 2024. Vyrábět ho společnost Ford Otosan v tureckém Kocaeli od podzimu 2023.

E-Transit Custom od Ford Pro

Elektrický pohon a plnohodnotné užitné vlastnosti

Čtyřistavoltový akumulátor E-Transitu Custom s využitelnou kapacitou 74 kWh využívá tytéž pokročilé 82Ah akumulátorové články jako Ford F-150 Lightning. Mají o 12 % vyšší energetickou hustotu než články použité v E-Transitu. Akumulátor umožňuje cílový dojezd až 380 km – podle údajů Ford Pro to je více než čtyřnásobek denního dojezdu průměrného řidiče jednotunové dodávky. Upevnění akumulátoru přímo na karoserii zvyšuje odolnost a snižuje hmotnost vozu, což má také pozitivní vliv na dosažitelný dojezd na jedno nabití.

Zákazníci mohou podle svých potřeb vybrat z motorů o výkonu 100 kW nebo 160 kW (135 k nebo 217 k), přičemž každý z nich nabízí ve své třídě nejlepší točivý moment 415 Nm. Motor je namontován přímo na zadní podlahu vozidla, čímž odpadá potřeba speciálního pomocného rámu, a je otočen o 90 stupňů, aby se maximalizoval nákladový prostor a snížila hmotnost a složitost konstrukce. Díky výkonnému elektrickému pohonu utáhne E-Transit Custom přívěs o hmotnosti až 2.000 k.. Mohl by tak nahradit dieselové vozy v úlohách, na které žádná jiná čistě elektrická dodávka zatím nestačí. Pro větší pohodlí lze na přání namontovat sklopné tažné zařízení.

Software také podporuje optimalizované strategie nabíjení – zobrazuje údaje specifické pro elektromobily, jako je průběh nabíjení, stav nabití a zbývající dojezd. Majitelé mohou také naprogramovat zahřátí nebo ochlazení akumulátoru i kabiny E-Transitu Custom na dobu, kdy vůz stojí na nabíječce, aby se elektřina v akumulátoru šetřila pro vlastní pohon vozu.

E-Transit Custom je vůbec prvním elektromobilem, který k vytápění a chlazení kabiny využívá technologii tepelného čerpadla se vstřikováním par, jež je součástí standardní výbavy všech variant modelu.

Brzdová soustava E-Transitu Custom šetří elektřinu a umožňuje jízdu na jeden pedál. Kombinuje třecí brzdění s rekuperačním brzděním, které při zpomalování mění kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do akumulátoru, čímž se prodlužuje celkový dojezd. V režimu jízdy na jeden pedál může řidič bez použití brzdového pedálu i zcela zastavit, jak to již znají řidiči elektrického Fordu Mustang Mach E, kteří tuto schopnost s oblibou využívají k příjemnější a klidnější jízdě v městském provozu. V jiných jízdních režimech zpomaluje vůz méně intenzivně. Systém je řešen tak, aby nedocházelo k rezavění kotoučů nebo tzv. pittingu (bodové vydrolení materiálu) v důsledku nedostatečně častého používání třecích brzd.

Nabíjení

Třífázová 11kW nabíječka E-Transitu Custom na střídavý proud je schopna plně dobít akumulátor za 7,8 hodiny, takže vůz se stihne nabít přes noc. Během rušných dnů v terénu mohou zákazníci sledovat aktuální stav nabití pomocí aplikace FordPass Pro pro chytré telefony. 

E-Transit Custom podporuje také stejnosměrné rychlonabíjení výkonem až 125 kW . Tímto způsobem lze akumulátor dobít z 15 na 80 % za 41 minut. Nový systém dosáhl při laboratorním testování rychlosti nabíjení odpovídající téměř 38 kilometrům dojezdu za pouhých pět minut.

Kratší prostoje a nižší servisní náklady

Ford Pro předpokládá, že E-Transit Custom bude mít nižší provozní náklady než ekvivalentní vůz se vznětovým motorem; u E-Transitu mohou servisní náklady na vlastnictví klesnout až o 40 %. Kromě nižších nákladů budou zákazníci těžit i ze zajištění maximální možné provozuschopnosti prostřednictvím systému FORDLiive, který je součástí servisních služeb Ford Pro. Majitelé E-Transitu Custom mohou využívat jeho výhod po aktivaci vestavěného modemu a registraci softwarové sady Ford Pro.Podle projekcí může systém FORDLiive snížit prostoje až o 60 % a v letošním roce již zajistil 145.000 dní dodatečné provozuschopnosti vozidel, což zákazníkům přineslo přibližně 73 milionů eur (v přepočtu asi 1,8 mld. Kč).

Další novinky o nové řadě Transit Custom zveřejní Ford Pro na své tiskové konferenci v rámci veletrhu IAA v německém Hannoveru, která se koná 19. září v 10:15 SEČ v hale 13.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!