Kvalita je důležitá – brzdové destičky TRW Proequip pro nákladní vozidla

4 března 2019, 14:55

Značka TRW vyrábí díly jak pro motocykly, osobní automobily a dodávky, tak i pro nákladní automobily. Aby bylo možné na první pohled rozlišit specifické díly určené speciálně pro nákladní vozidla, nazval koncern ZF tuto výjimečnou nabídku TRW Proequip.

Díky tomu, že dodává různé typy bezpečnostních systémů pro vozidla všech tříd, získal koncern ZF rozsáhlé zkušenosti v oblasti materiálů a jejich výrobních postupů. Proto díly vyráběné koncernem ZF pro užitková vozidla mají vynikající parametry funkčnosti, bezpečnosti a trvanlivosti. Značka TRW, patřící do portfolia divizí ZF Aftermarket působících na aftermarketu, dodává komponenty vyznačující se výjimečnou kvalitou, charakteristickou pro díly určené do prvovýroby (OE).

Brzdové destičky TRW Proequip

Velmi důležitou součástí sortimentu TRW Proequip jsou brzdové destičky. Tyto díly jsou navrženy a vyrobeny v souladu s přísnými požadavky, jaké jsou kladeny na náhradní díly pro nákladní automobily a autobusy. Brzdové destičky TRW jsou vyráběny z nejkvalitnějších třecích materiálů zaručujících dokonalou třecí směs s téměř učebnicovými parametry. Zohledňují specifické pracovní podmínky, které se velmi liší od těch, s jakými se setkáváme v případě osobních vozidel.

„Uvědomujeme si, jak důležitý vliv mají destičky při provozu nákladního vozidla na úroveň bezpečnosti, a to jak pasivní, tak aktivní. Proto neustále usilujeme o její trvalé vylepšování a velkou váhu přikládáme také kvalitě dílů, které vyrábíme. Nejlepší odborníci značky TRW pracují na vývoji sortimentu zaměřeného na těžká nákladní vozidla již více než 100 let, “vysvětluje Michał Głażewski, technický a školící manažer ZF Aftermarket.

Patentovaná řešení v konstrukci

Konstrukce brzdových destiček se na první pohled nezdá příliš složitá. Avšak aby byla zajištěna nejvyšší možná úroveň bezpečnosti pohybujícího se nákladního vozu s velkou provozní hmotností, je třeba věnovat zvláštní pozornost kvalitě všech jeho součástí.

V konstrukci brzdové destičky je možné vyměnit jednotlivé konstrukční prvky, jako např. zadní desku, třecí materiál a přítlačné pružiny. Úkolem první z těchto částí, tj. zadní desky (nosná destička), je udržet brzdovou destičku ve správné poloze vzhledem k brzdovému kotouči, což znamená rovnoměrné rozložení tlakové síly na třecí materiál a správný přenos obvodové síly. Zadní deska navržená inženýry značky TRW je vyráběna ve vlastních závodech a je charakterizována správnou tuhostí a velmi přesným provedením, které zaručuje správný pohyb destičky v třmenu. Konstrukce TRW zahrnuje také patentovaný tvar čepů, které jsou umístěny na desce ze strany třecího materiálu. Mají charakteristický kuželovitý tvar a jejich umístění umožňuje lepší spojení zadní desky s třecím materiálem. Použití takového řešení umožnilo zvýšit smykovou sílu zhruba o 30 %, čímž se dosáhlo mnohem lepšího brzdného účinku oproti konkurenčním produktům dostupným na trhu.

Špičková kvalita brzdové destičky TRW Proequip

Druhým důležitým prvkem v konstrukci brzdové destičky je třecí materiál, který je v přímém kontaktu s brzdovým kotoučem. V případě výrobků značky TRW se při konstrukci destiček pro nákladní automobily nikdy nepoužívá modifikovaný materiál určený pro díly v osobních a dodávkových vozidlech. Speciální směs materiálů vytvořená přímo pro nákladní automobily byla vyvíjena během mnoha let výzkumu a vývoje.

Třetím prvkem konstrukce brzdové destičky je pružina, jejímž úkolem je udržovat správnou polohu destičky a působit proti vzniku vibrací. V destičkách TRW Proequip se používají patentované pružiny navržené tak, aby usnadňovaly mechanikům jejich montáž a demontáž z třmene a současně zajišťovaly správnou charakteristiku pružnosti.

Vícestupňový výzkum a vývoj konstrukce

Všechny brzdové destičky určené pro nákladní automobily podléhají velmi přísnému a důkladnému testování na zkušební stolici a také při silničních zkouškách v reálném provozu. Dynamometrické testy začínají již při vývoji produktu a poskytují v této fázi příležitost ke kontrole brzdné síly, opotřebení a náchylnosti k vadnutí, tj. odolnosti vůči náhlé ztrátě brzdné síly způsobené poškozením třecího materiálu vlivem vysoké teploty.

Také při silničních zkouškách je brzdný výkon kontrolován při vysokých teplotách během série zkoušek prováděných při provozní teplotě 100 až 500 °C. Silniční testy doplňuje pokus, který ověřuje provozuschopnost brzd při jízdě z kopce, kdy je zkušební vůz vlečen a jeho úkolem je udržet nastavenou brzdnou sílu.

„Každý díl značky TRW určený pro nákladní automobily se kontroluje v extrémních podmínkách, během laboratorních testů, během náročných traťových zkoušek i na silnici. Díky tomu máme jistotu, že naše díly nezklamou ani na těch nejnáročnějších trasách. Důvěra, kterou v nás naši klienti vkládají, od nás vyžaduje nejkvalitnější produkty, které se dokážou vyrovnat s nejtěžšími zkouškami “- dodává Michał Głażewski.

Author: MaK
Journalist at TruckFocus.cz

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!