Lacko titulu o velký krok blíž!

6 září 2017, 11:52

Buggyra byla doma prorokem, Lacko navýšil vedení. Přestože jsou závody na domácí půdě spojeny s tlakem na oba jezdce Buggyry, prokázali Adam Lacko s Davidem Vršeckým patřičné zkušenosti, které zúročili v suverénní vítězství. Náskok Adama Lacka narostl tři podniky před koncem šampionátu na šedesát bodů. David Vršecký na mosteckém okruhu zároveň zaznamenal nejlepší výsledek sezóny.

Od roku 2013, kdy Jochen Hahn udolal v závěrečný den šampionátu v Le Mans za vydatné pomoci Norberta Kisse rivala Antonia Albaceteho, se nestalo, aby jezdec, který vstoupí do závěrečné třetiny šampionátu v pozici průběžného lídra, nakonec neslavil titul. V případě Adama Lacka by tomu nemělo být jinak. Důvodů je hned několik.

Luxusní náskok

Před závody v Zolderu, Le Mans a Jaramě vede Adam s náskokem 60 bodů před Jochenem Hahnem. V praxi to znamená, že mu k zisku vysněného titulu stačí vybojovat ve třech závodech 121 bodů. Proto zatímco trio pronásledovatelů Hahn, Halm, Kiss v každém závodě musí, Lacko může. Ostatně, potvrdilo se to i v závěrečné jízdě závodního víkendu v Mostě, kdy se Adam smířil v souboji s nejbližším pronásledovatelem Hahnem se „ztrátou,“ bodu. Nebylo kam se hnát.

Funkční technika

To, že je Adam Lacko špičkový jezdec, se všeobecně ví řadu let. V minulosti ho však více, či méně, brzdila v rozletu technika. Letos je všechno jinak. Adam zatím nezaznamenal byť jediný technický výpadek. Kromě toho, Vršecký jedoucí na více méně testovacím voze, dokázal v Mostě za sebou v jedné z jízd udržet trio Halm, Kiss, Hahn a dojet druhý. V silách Lackovy Buggyry je tak v případě potřeby zrychlení.

Psychologická výhoda

V Mostě přišli pronásledovatelé nejspíše o poslední možnost, kterak nabourat Lackovu již tak stěží „nabouratelnou“ psychiku, neboť prohra na domácí půdě zamrzí. Teď se musí smířit s tím, že Adam vyhrál čtyři z šesti dosavadních podniků (Misano, Nürburgring, Hungaroring, Most) a dvakrát skončil druhý (A1 Ring, Slovakiaring). Jeho slova o tom, že ho nezajímá, kdo bude druhý, tak zcela vystihují dosavadní průběh šampionátu.

Sehraný tým

Před začátkem sezóny deklaroval tým Buggyra Racing jako jediný cíl zisku individuálního titulu. Tomu podřídil veškerou strategii, včetně povolání do boje Davida Vršeckého, byť se tak stalo na úkor jeho možné dakarské přípravy. Lackovi se dostává maximálního možného komfortu, za což se zbytku týmu odměňuje prakticky bezchybnými výkony. A o tom boj o titul je.

Související články

Buggyra na Hungaroringu boduje
Buggyra na Hungaroringu boduje

Adam Lacko zajel v nedělním Superpole druhý nejrychlejší čas a zajistil si tak start do třetího závodu z první řady. „Mám velkou radost, že se mi povedla vybojovat první řada. To druhé kolo jsem skoro ani nedýchal. Kiss tady letí, ale těší mě, že se nám podařilo z našeho auta dostat maximum,“ hodnotil nedělní kvalifikaci Lacko.

Lacko prozatím drtí konkurenci
Lacko prozatím drtí konkurenci

Lacko v tomto ročníku mistrovství Evropy trucků vsadil na strategii, podle které je nejlepší obranou útok. A tato strategie se zatím jeví jako vysoce efektivní. Pomineme-li sezónu 2015, ve které válcoval Kiss konkurenci málo vídaným způsobem, novodobá historie truckracingu, která se začala psát v roce 2005 sjednocením do jedné třídy, nezná případ průběžného lídra, který by […]

Vršecký se na čínském truckovém šampionátu vezl na vítězné vlně
Vršecký se na čínském truckovém šampionátu vezl na vítězné vlně

Druhý podnik čínského truckového šampionátu je minulostí. David Vršecký zvítězil v obou nedělních závodech a v Číně tak zatím letos přemožitele nenašel. Adam Lacko se v průběžném pořadí posunul na druhou pozici.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!