Extrémní Dakar řídí počasí, posádky se přesouvají do Salty

, 15 ledna 2018, 10:36

Extrém za extrémem. Letošní Rally Dakar ukazuje, proč je nejtěžší dálkovou soutěží světa. A že se pořadatelé snažili. Žádná etapa není odpočinková, trpí technika i lidé, nic není zadarmo a právě to se vlastně posádkám líbí.

Extrém za extrémem

Také nedělní 8. etapa se řadila k těm nejtěžším. S problémy se ale severočeské kamiony od MKR Technology, byť se ztrátou, porvaly úspěšně.

„Letošní Dakar ukazuje, jak jiný může být v porovnání s předchozími ročníky. Vždy jsem si říkal, jaký extrém tu zažíváme a on je další ročník ještě mnohem horší. Když jsem se bavil s legendou Dakaru Stephanem Peterhanselem, současným lídrem v kategorii automobilů, tak říkal, že tu letos zažil nejtěžší duny za celou dobu jeho offroadového závodění. Pro nás je to obrovská škola a je pro nás důležité jet a bojovat dál, každý problém, který nastane, je vlastně velkou výzvou a krokem ke zlepšení,“ podotkl Mario Kress, hlavní konstruktér týmu MKR Technology, když dodal: „Přiznávám, že je paráda sledovat další kamiony, především kamazy, u kterých je vidět ten více než dvě desítky let větší náskok ve vývoji. Ale i ony se perou s technikou. Pro nikoho to není snadné. Každý den je jiný, ale piloti odvádí skvělou práci a společně uděláme maximum, abychom oba kamiony dostali do cíle.“

Letošní Rally Dakar ukazuje, proč je nejtěžší dálkovou soutěží světa.

Během 8. etapy z Uyuni do Tupizy posádky překročily hranici čtyř a půl tisíce výškových metrů. V součtu je čekalo 561 kilometrů, ze kterých bylo 381 měřených. Až do předposledního way pointu se piloti severočeských renaultu drželi v elitní desítce. Mladý Janus van Kasteren, který na Dakaru zažívá svoji premiéru, si jel pro skvělé šesté místo, jenže pak přišel technický problém s řízením, který ho na dvě hodiny zastavil. Etapu vyhrál Rus Sotnikov. Gerd Huzink byl klasifikovaný sedmnáctý a van Kasteren nakonec jedenadvacátý.

Žádná etapa není odpočinková, trpí technika i lidé, nic není zadarmo a právě to se vlastně posádkám líbí.

Do celkovém ranku přinesla 8. etapa mírný propad. Huzink je dvanáctý, van Kasteren šestnáctý. Stále veden ruský pilot Eduard Nikolajev.

V Jižní Americe ale situaci nyní řídí počasí. „Začalo silně pršet. Liják v noci vyplavil bivak a problémy jsou i na trase, takže 9. etapa byla zrušena a my se rovnou přesouváme do Salty k dalšímu startu,“ sdělil Mario Kress.

Výsledky – 7. etapa –La Paz – Uyuni (369 km)

  1. van Genugten (Ned) Iveco 4:10:40
  2. Villagra (Arg) Iveco +2:01
  3. Nikolaev (Rus) Kamaz +4:54
  4. Kolomý (Cze) Tatra +5:49
  5. Macík (Cze) Liaz +6:11
  6. Huzink (Ned) Renault Trucks +24:56
  7. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +26:38

Výsledky – 8. etapa – Uyuni – Tupiza (381 km)

  1. Sotnikov (Rus) Kamaz 4:23:32
  2. Villagra (Arg) Iveco +5:11
  3. Mardeev (Rus) Kamaz +6:28
  4. Nikolaev (Rus) Kamaz +8:33
  5. Kolomý (Cze) Tatra +12:11
  6. Huzink (Ned) Renault Trucks +1:59:00
  7. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +2:21:53

Celkově:

  1. Nikolaev (Rus) Kamaz 28:15:06
  2. Villagra (Arg) Iveco +46:25
  3. Macík (Cze) Liaz +3:29:25
  4. Viazovich (Blr) Maz +3:59:35
  5. Mardeev (Rus) Kamaz +4:23:20
  6. Huzink (Ned) Renault Trucks +7:35:25
  7. van Kasteren (Ned) Renault Trucks +21:30:58

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!