ZETOR představil svou novou Řadu 6 na maďarské výstavě

11 února 2025, 11:34

Na maďarské výstavě byl představen prototyp nové Řady 6, budoucí vlajkové lodi českého výrobce traktorů ZETOR, jehož uvedení do prodeje se plánuje v průběhu roku 2025.

ZETOR řada 6

„Řada 6 se stane novou vlajkovou lodí ZETORU a nastavuje nový směr vývoje a montáže našich budoucích produktů. Svým výkonovým rozsahem od 131 do 171 HP nahradí Řada 6 stávající FORTERRU. Již nyní mohu potvrdit, že probíhají práce a testy na Řadě 5, která výkonem odpovídá modelové řadě PROXIMA. V rámci dlouhodobých produktových plánů uvedeme na trh i traktory odpovídající řadě MAJOR a také zcela nový model s výkonem nad 200 HP,“ popisuje produktové plány na nejbližší roky Róbert Harman, výkonný ředitel ZETOR TRACTORS a.s.

Označením Řada 6 se ZETOR vrací ke svým kořenům, kdy traktory byly řazeny podle číselných řad. Chronologicky řazené číselné série modelů spojené s výkonem motoru zajistí přehledný systém kategorizace, který farmářům usnadní rozpoznání nejvhodnějšího stroje pro jejich potřeby.

Traktory Řady 6 budou vybaveny čtyřválcovými motory Deutz 4.1 s maximálním výkonem 171 HP při 1900 ot./min. Zdvihový objem činí 4,1 litru, přičemž emisní norma Stage V je zajištěna systémy SCR, DPF a externí recirkulací spalin. Motory disponují vstřikováním Common Rail, jedním turbodmychadlem a možností nastavení konstantních otáček ve dvou úrovních.

Nová převodovka

Nová převodovka ZF TPT 16 POWERSHIFT umožňuje plynulé řazení pod zatížením. K základním pěti stupňům vpřed a třem vzad přidává šestistupňový násobič pro pohyb vpřed a třístupňový násobič pro couvání. Se započtením plazivých rychlosti bude celkem k dispozici 54 převodových stupňů vpřed a 27 vzad, přičemž maximální rychlost traktoru dosáhne 40 km/h. Řazení hlavních převodových stupňů probíhá manuálně přes řadicí páku, zatímco násobič a reverzace jsou ovládány elektrohydraulicky. Robustnější konstrukce převodovky navíc umožní zvýšit zatížení zadní nápravy na 8,5 tuny a celková hmotnost traktoru bude 11,5 tuny.

K dispozici bude také systém Smart Braking, který umožní ovládat rozjezd a zastavení traktoru pouhým sešlápnutím brzdového pedálu. Tento systém je obzvlášť efektivní při práci s čelním nakladačem.

Hydraulika a kabina

Řada 6 nabídne výkonný hydraulický systém s axiálním pístovým čerpadlem o průtoku 120 l/min. Díky tomu bude mít zadní tříbodový závěs nosnost až 7,2 tuny a přední TBZ zvládne 3,5 tuny. Traktor bude standardně vybaven čtyřmi mechanicky ovládanými zadními hydraulickými okruhy a v případě potřeby dvěma předními přídavnými okruhy. Novinkou je vylepšený vývodový hřídel s volitelnými otáčkami 540, 540E, 1000 a 1000E za minutu, jehož elektrohydraulická spojka umožní nastavení podle aktuálního zatížení.

Kabina stroje přinese řadu inovací. O její odpružení se postarají kapalinové tlumiče a vinuté pružiny. Připočteme-li k tomu odpruženou přední nápravu stroje, může se obsluha těšit na maximální pohodlí, které navíc umocní klimatizace, rádio, výklopná zadní boční okénka pro větrání a další prvky. Středový sloupek je nastavitelný ve dvou směrech, k dispozici je nová loketní opěrka s ergonomicky uspořádanými ovládacími prvky a 24“ dotykový monitor, který slouží pro nastavení traktoru a ovládání funkcí. Přetlakové provedení kabiny minimalizuje průnik prachu a aerosolů, což umožňuje využití traktoru i při práci s postřikovačem.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!