Nové Volvo FH16 je nejvýkonnějším nákladním vozidlem v Evropě, které je však zároveň velmi úsporné – a navíc může jezdit na 100% obnovitelná paliva. Testy v provozu potvrdily, že zcela nový motor ve vozidle FH16 dosahuje o 5 % lepší spotřeby paliva a nižších emisí a zároveň o 7 % vyššího točivého momentu – což je kombinace, která zvyšuje účinnost a produktivitu při plnění i těch nejnáročnějších přepravních úkolů.
Zcela nový motor Volvo D17 v ikonickém modelu Volvo FH16 byl zkonstruován pro nejnáročnější přepravní úkoly, a tudíž musí poskytovat vynikající výkon i odolnost. Při srovnání nového 17litrového motoru Volvo FH16 s výkonem 780 k s jeho předchůdcem je patrné, že nové nákladní vozidlo přidává 7 % točivého momentu a zároveň dosahuje o 5 %* nižší spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého.
Zcela nový motor je k dispozici také v novém modelu Volvo FH16 Aero, který v kombinaci s aerodynamickou kabinou nabízí ještě nižší spotřebu paliva.
“Naši inženýři dodali motor, který kombinuje nejvyšší úroveň točivého momentu a výkonu s vynikající spotřebou paliva. Fakta hovoří sama za sebe – vyšší točivý moment a výkon při výrazné úspoře paliva a emisí CO2 je fantastický výsledek. To znamená, že naši zákazníci mohou plnit své úkoly efektivněji a s vyšší produktivitou,“ říká Jan Hjelmgren, vedoucí produktového managementu a kvality ve společnosti Volvo Trucks.
Tento zcela nový úsporný motor je jedním z příkladů neustálé snahy společnosti Volvo Trucks snižovat spotřebu paliva a emise oxidu uhličitého u stávajících technologií hnacích ústrojí a současně zavádět nové technologie.
Nový sedmnáctilitrový motor Volvo Euro 6 se dodává se třemi úrovněmi výkonu: 600 k, 700 k a 780 k. Hodnoty točivého momentu byly zvýšeny na 3000 Nm, 3400 Nm a 3800 Nm u nejvyšší verze. Převodovka byla upravena tak, aby zvládla až 3800 Nm, a u verzí s 3000 Nm a 3400 Nm byla dále zlepšena účinnost převodovky.
Certifikace na biopaliva
Nový motor D17 je certifikován pro provoz na HVO (hydrogenovaný rostlinný olej) ve všech výkonových stupních. Verze o výkonu 700 k je rovněž certifikována pro provoz na 100% bionaftu (B100).
Vozidla Volvo FH16 a FH16 Aero se zcela novým motorem D17 bude možné objednávat od poloviny roku 2024 a jejich výroba bude zahájena v druhé polovině roku 2024.
*Výsledek testu na silnici: D17 780 k vs. D16 750 k, 55T GCW.
Komentáře