DAF rozšiřuje své výrobní kapacity o novou výrobní halu na montáž elektrických vozidel v Eindhovenu, kde bude letos na jaře zahájena produkce modelů DAF XD a XF Electric nové generace. Tato plně elektrická vozidla poskytují dojezd více než 500 kilometrů „bez emisí“, což představuje důležitý krok společnosti DAF v úsilí o ještě čistší silniční dopravu.
Zcela nová montážní hala elektrických nákladních vozidel se nachází v areálu DAF Trucks v Eindhovenu. Výstavba byla dokončena za osmnáct měsíců.
První vozidla DAF XD a XF Electric sjedou z montážní linky letos na jaře. DAF očekává, že výroba v příštích několika letech vzroste na několik tisíc vozidel ročně, v souladu s rostoucí poptávkou po plně elektrických nákladních vozidlech.
Tahače 4×2, 6×2 a podvozky
Základem každého elektrického vozidla DAF nové generace je podvozek s kabinou bez hnací soustavy, ale s kabinou. Vyrábí se na hlavní výrobní lince nákladních vozidel DAF. Tahače 4×2, 6×2 a podvozky jsou poté zkompletovány jako modely XD a XF Electric v osmistupňovém procesu na výrobní lince elektrických nákladních vozidel.
Dvě montážní linky
Nová hala má ve skutečnosti dvě montážní linky. Akumulátory se montují na samostatné lince, zatímco vysokonapěťové součásti, včetně akumulátorů a hnací soustavy, se instalují na podvozek na hlavní montážní lince. Na konci výrobního procesu jsou prováděny důkladné kontroly, aby byl zajištěn perfektní provozní stav vozidla.
Vyrobeno na míru
Tak jako každé vozidlo DAF jsou i modely XD a XF Electric přizpůsobeny požadavkům každého jednotlivého zákazníka. Kvůli tomu jsou elektrické hnací soustavy PACCAR modulární. Vozidla jsou osazena dvěma motory v šesti výkonových variantách a akumulátory lze v závislosti na požadavcích zákazníka namontovat na různá místa podvozku. To zaručuje maximální flexibilitu pro výrobce nástaveb.
Komentáře