DB Schenker startuje vodíkovou éru a objednává první nákladní vozy s palivovými články hylane

24 srpna 2022, 9:53

DB Schenker má ambice vybudovat flotilu elektrických vozidel s palivovými články poháněnými vodíkem. Společnost to potvrdila při návštěvě areálu výrobce nákladních vozidel na vodíkový pohon Hyzon. První vozidlo by měla získat do konce roku, a to díky spolupráci s leasingovým startupem hylane, který je součástí společnosti DEVK a specializuje se na poskytování komplexních vodíkových řešení v logistickém sektoru.

Význam vodíku pro transformaci dopravního sektoru si DEVK/hylane a DB Schenker začaly uvědomovat již před dvěma lety, kdy spojily své síly.

„Cílem spolupráce je kromě 360stupňového konceptu pronájmu vozidel Hyzon také vývoj kombinace nákladního automobilu a návěsu s výměnnou nástavbou, která bude přepravovat náš standardní typ výměnné nástavby o délce 7 820 mm. To je novinka na trhu, která nám umožní dekarbonizaci bez ztráty efektivity naší pozemní dopravní sítě,“ říká Wolfgang Janda, Executive Vice President a Head of Network & Linehaul Management společnosti DB Schenker.

Nákladní vozidla poháněná vodíkovými palivovými články mají v porovnání s vozidly poháněnými bateriemi několik výhod, a to především v dálkové přepravě. Maximálně užitečné zatížení je vyšší, dojezd delší a proces tankování srovnatelný s dieselovými modely.

DB Schenker plánuje začátkem roku 2023 zahájit provozní testy na několika tratích u několika vybraných klientů. Od třetího kvartálu roku 2023 má v úmyslu rozšířit a komercializovat provoz, přičemž bude záviset na faktorech, jako je vodíková infrastruktura a přijetí na trhu. Společnost DB Schenker společně se svými dopravci usiluje o uhlíkovou neutralitu do roku 2040. Využívání zeleného vodíku (tj. vodíku vyráběného z obnovitelných zdrojů energie) je základním prvkem strategie dekarbonizace společnosti.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!