Společnost TATRA podepsala smlouvu o licenční výrobě těžkých nákladních vozidel TATRA v Číně s partnerskou společností Che-pej Čchang-čeng Automotive Manufacturing. V kopřivnické automobilce se v současnosti připravují první CKD sady, ze kterých bude čínský výrobce na podzim v první fázi montovat kompletní vozidla.
Podpis smlouvy je významným milníkem nejen pro společnost TATRA TRUCKS, ale i pro čínskou stranu. Svědčí o tom fakt, že podpis smlouvy byl oznámen v hlavních zprávách čínské televize a při samotném aktu podpisu byli přítomni vedle zástupců obou podniků i nejvyšší představitelé sedmdesátimilionové provincie Che-pej (Hebei) a města Sing-tchaj (Xingtai). Smlouva o licenční výrobě těžkých nákladních vozidel TATRA v Číně navazuje na předchozí spolupráci s čínskou stanou, která trvala do konce minulého desetiletí.
„Podnik Che-pej Čchang-čeng je v našem regionu významným výrobcem vozidel s dlouholetou tradicí. Před časem se dostal do potíží, ale vedení města Sing-tchaj a provincie Che-pej se za pomoci domácí automobilky Tung-feng (Dongfeng) podařilo koupit velkou část původního závodu a založit novou společnost,” řekl Wang Chuej-jung, primátor města Sing-tchaj. Právě s touto společností TATRA TRUCKS nyní podepsala licenční smlouvu.
„Pro nás je velmi důležité, že jsme našli partnera se zárukami, který je připraven do vzájemné spolupráce investovat nejen své kapacity a úsilí, ale též nemalé finanční prostředky. Bude tak významně zainteresován do celého projektu a pomůže nám rozvíjet dobrou pověst značky TATRA a naší firmy. Takto nastavená spolupráce je pro nás velmi zajímavá, nejen z obchodního hlediska, ale také z hlediska expanze značky a dlouhodobého působení na perspektivním čínském trhu,” řekl k podpisu smlouvy Radek Strouhal, místopředseda představenstva a generální ředitel společnosti TATRA TRUCKS.
V předchozím období se v Číně montovaly vozy obchodních řad T 815 a T 815-2. Podle nové licenční smlouvy bude čínský podnik Che-pej Čchang-čeng montovat vozidla vycházející z obchodní řady TATRA TERRN01 s kombinovaným systémem odpružení zadních náprav KING FRAME. Později budou vozidla vybavená též motory emisní specifikace Euro 6.
„Celý systém konstrukce vozidel, resp. jejich podvozku tzv. tatrovácké koncepce vozidla projde lokalizací pomocí níž budou postupně vytipovány části a konstrukční celky, které se budou vyrábět v Číně. Vybrané důležité díly bude vždy dodávat naše společnost TATRA TRUCKS. Pro rozjezd výroby dodáme celá vozidla v tzv. CKD sadách. V další fázi však již bude čínský partner pracovat s kabinami, motory a převodovkami místní provenience od firmy Tung-feng,” vysvětlil Radomír Smolka, místopředseda představenstva a technický ředitel společnosti TATRA TRUCKS.
Očekává se postupný náběh výroby s tím, že cílový stav produkce by měl činit stovky vozidel ročně. Společnost TATRA TRUCKS. bude držet nejen licenční poplatky, ale též výrobu klíčových komponent podvozku, tím bude zaručena jeho kvalita a výjimečné jízdní vlastnosti montovaných vozidel. Na kvalitu výroby i na osvojení si výrobních procesů budou dohlížet přímo v podniku Che-pej Čchang-čeng specialisté kopřivnické firmy.
Komentáře