Vlajkovou lodí kopřivnické společnosti TATRA TRUCKS pro oblast stavebnictví je úspěšná modelová řada automobilů TATRA PHOENIX Euro 6. Vozy této řady se vyznačují nejen odolností a výdrží, ale také ekonomickým provozem na silnicích i v těžkém terénu, díky tomu se prosazují u stále širšího okruhu zákazníků.
Společnost EUROVIA Kamenolomy při pořizování nové techniky vsadila na značku TATRA díky velice dobrým zkušenostem s jejími vozy.
Pro nejnovější kropicí cisternu společnosti EUROVIA Kamenolomy v kopřivnické automobilce TATRA TRUCKS použili podvozek TATRA T 158 PHOENIX Euro 6 s pohonem 6×6, který je vybaven manuální šestnáctistupňovou převodovkou a přídavnou/sestupnou převodovkou konstrukce TATRA. Pohon zajišťuje motor PACCAR MX-13 o objemu 12,9 l a výkonu 340 kW.
Vůz je osazen dvoumístnou krátkou kabinou, která je vybavena klimatizací. Odpružení podvozku o celkovém maximálním zatížení 35 t je zajištováno kombinací vzduchových vaků a listových per (tzv. těžké kombinované pérování), které umožňuje ekonomický provoz jak na zpevněných komunikacích, tak ve velmi těžkém terénu.
Cisternová nástavba nese označení MK18 a je určena pro přepravu užitkové vody s možností přečerpávání do nepřístupných míst. Osazením nástavby mycí lištou a připadně dalšími přídavnými zařízeními je možné provádět mytí, kropení, splachování komunikací i přilehlých ploch a za pomocí dalšího příslušenství lze vozidlo využít také k zalévání, zavlažování a eliminaci prachu v dolech i lomech.
Geometrický objem nádrže samonosné konstrukce činí 18 tisíc litrů vody, ta je opatřena peřejníky a v přední časti má prostor pro čerpadla a vlastní rozvody. Vůz je vybaven jednostupňovým odstředivým vodním čerpadlem o výkonu 1.200 až 1.950 l za minutu při pracovním tlaku 5 až 7 barů.
Na přídi vozu je instalováno mycí zařízení se třemi velkoobjemovými kloubovými tryskami se samostatným ovládáním z kabiny. Zadní rozstřikovací aplikace disponuje rovněž třemi kloubovými tryskami, které jsou také samostatně ovládány z kabiny vozu. Na stropě těla cisterny se nachází vysokotlaké otočné vodní dělo rovněž ovládané z kabiny řidiče pomocí joysticku.
Komentáře