Hungarian Baja 2017: Bedna za každou cenu nebyla prioritou

16 srpna 2017, 11:45

Minulý víkend se nesl pro tým Tatra Buggyra Racing ve znamení dalšího podniku mistrovství světa v cross country Hungarian Baja. Přestože nově složená posádka Šoltys – Kalina – Šikola při své premiéře závod nedokončila, s jejím účinkováním panuje spokojenost.

Hungarian Baja 2017

Nová ekipa složená z absolutních nováčků, pilota Martina Šoltyse a palubního mechanika Tomáše Šikoly plus nestárnoucího veterána Josefa Kaliny, které přijel podpořit do Maďarska i Martin Kolomý stále čekající na návrat techniky ze Silk Way Rally, si vedla nad očekávání.

Jak už jsme řekli před závodem. Z našeho pohledu byla letos Hungarian Baja nikoli o konečném výsledku, ale o možných dakarských perspektivách nově složené posádky. V této chvíli se zdá, že to může v pohodě fungovat, což je pro mě ze strategického hlediska důležitější, než bedna za každou cenu,“ vysvětloval týmový manažer Jan Kalivoda.

Hungarian Baja 2017

Přitom umístění na stupních vítězů se jevilo jako reálné i poté, co v předposlední etapě Tatra Phoenix pilotovaná Martinem Šoltysem prorazila ve velké rychlosti pneumatiku a došlo k několika poruchám řídícího systému. „Až do té doby kluci vedli, takže jsme řešili, jestli auto zprovoznit nebo nepokoušet osud a Martinova namožená záda. Přestože poruchy byly snadno odstranitelné, rozhodli jsme se pro druhou variantu,“ potvrdil David Vršecký, přičemž odmítl prozradit, jak dopadlo hlasování. „V této chvíli šla demokracie stranou. Nic proti Hungarian Baja, ale před touto posádkou a Phoenixem stojí opravdu větší výzvy.“

S rozhodnutím managementu se ztotožnil i Josef Kalina. „Měl jsem plnit roli navigátora a jakéhosi mentora v jedné osobě. S tak nezkušenou posádkou jsem závodil naposled v dakarských začátcích, což je opravdu hodně dávno. Pokud budu nominován na Dakar, rád to s nimi zase zkusím, což vypovídá o jejich kvalitách. Martin ukázal, že zvládá kombinaci taktiky a jízdy na krev, Tomáš byl po celou dobu v klidu, pracoval precizně. Jasně, Dakar je o něčem hodně jiném, ale v těch klucích to je.“

I přes jisté zklamání z nedokončené premiéry byl nakonec spokojený i Martin Šoltys. „Původně to mělo být o seznámení s Phoenixem, pak jsem najednou vedl a dlouho to vypadalo na vítězství. Do toho přišel kámen a velký náraz, při kterém jsem si bolestivě hnul se zády, zároveň jsme prorazili přední pneumatiku, ale celkově se maďarská mise povedla“ konstatoval pilot s odstupem několika hodin. „Nevím, jestli mám vzhledem k minimálním zkušenostem nějaké právo na hodnocení, každopádně s celým týmem jsem si sedl a Phoenix dokázal, že někdy umí opravdu i lítat.

Související články

Kolomý na Silk Way Rally jede naplno až do konce
Kolomý na Silk Way Rally jede naplno až do konce

Martin Kolomý dvanáctou etapu z důvodu prasklého monobloku řízení nedokončil a přišel tak o možnost atakovat pódiová umístění. V průběžném hodnocení je po dodatečné penalizaci jedenáctý. Závod je ale odhodlaný v rámci možností dokončit. Vše se přitom vyvíjelo tak slibně.

Kolomý chce na Silk Way Rally otestovat vůz, ale zároveň i uspět!
Kolomý chce na Silk Way Rally otestovat vůz, ale zároveň i uspět!

Dne 26. 6. 2017 se konala v Praze tisková konference týmu Tatra Buggyra Racing. Důvodem je premiérová účast na nadcházející dálkové soutěži Silk Way Rally . Roudnickou stáj bude v Rusku, Kazachstánu a Číně od 7. do 22. července reprezentovat netradiční posádka Martin Kolomý, Jiří Stross a Michal Ernst.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!