Zelená logistika je dobrá nejen pro životní prostředí

MoK, 12 září 2017, 11:18

Změna klimatu neškodí jen životnímu prostředí, ale i hospodářství. V letech 1980 až 2013 byly podle European Environment Agency (EEA) nahlášeny klimatem způsobené škody ve výši 400 miliard. Stále více výrobních a obchodních firem si proto stanovilo za cíl snížit své vlastní emise CO2. Italský Start-up GreenRouter poukazuje na důležité možnosti úspor v oblasti dodavatelských řetězců.

Systematicky sledovat jízdy naprázdno a zatížení životního prostředí

V aktuální studii ozřejmuje GreenRouter na příkladu 26tunového vozidla třídy EURO 6, že je nutné se systematicky zabývat škodlivým vlivem jízd naprázdno na životní prostředí. Zde vykazují hodnoty emisí CO2 na ujetý kilometr:

–         0,9 kg při plném zatížení,

–         0,7 kg při jízdě naprázdno.

Avšak celkový výpočet vypadá při bližším pohledu jinak, jak vysvětluje Andrea Fossa, CEO z GreenRouter: „Plně naložený kamion produkuje sice o 25-30 procent více emisí než vozidlo jedoucí naprázdno. Avšak pro náklad, který toto vozidlo mohlo transportovat, bude nasazeno jiné vozidlo. Musí být tedy sečteny jízda naprázdno a další jízda. Proto způsobují jízdy naprázdno více škodlivých emisí než jízdy s plným vytížením.“

Prospěšné pro hospodářství i životní prostředí: digitální dopravní platformy

Jedno z nejefektivnějších opatření, jak zamezit jízdám naprázdno a snížit vypouštění CO2, jsou digitální dopravní platformy. Tak se podle měření GreenRouter podařilo logistické firmě Rampinini Ernesto díky největší evropské platformě TimoCom zvýšit vytíženost vozového parku o 30 procent, jakož i zisk o 15 procent. Současně dosáhla snížení emisí CO2 ve výši 23 procent.

Doprava šetrná k životnímu prostředí nabývá na důležitosti i u zasilatelských firem. Neboť pokud se tyto firmy rozhodnou pro dopravce, kteří zachází se svými zdroji ekonomicky, podpoří současně své vlastní klimatické cíle.

Ze stanoveného cíle „Snížit emise CO2“ tak profitují všichni zúčastnění využitím digitálních dopravních platforem – zasilatel, dopravce i životní prostředí.

Související články

Co dělá nákladní vůz nákladním?
Co dělá nákladní vůz nákladním?

Smí dodávka s celkovou hmotností do 3,5 tuny jet s přívěsem v neděli vyzvednout zakoupený osobní automobil, nebo se na ni také vztahuje zákaz jízdy v neděli platný pro nákladní vozidla? Timur Y, uživatel blogu Portatio, naprosto netušil, jak obtížné může být zodpovědět tuto jinak jednoduše vypadající otázku.

Extrémně vysoká nabídka přeprav ve 2. čtvrtletí
Extrémně vysoká nabídka přeprav ve 2. čtvrtletí

Dopravní barometr TimoCom vykazuje pro uplynulé druhé čtvrtletí poměr přeprav a volných vozů 70:30. Neobvykle vysoký převis přeprav se udržel po celé tři jarní měsíce – co však bylo příčinou tak silného nárůstu přeprav na evropském dopravním trhu?

Digitální vyřizování zakázek s TC Transport Order®
Digitální vyřizování zakázek s TC Transport Order®

Od nynějška můžete své přepravní zakázky vyřizovat zcela jednoduše přímo v platformě TimoCom – výhodou je kompletně digitalizovaný proces.

Komentáře

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!