Způsobí zákaz vjezdu kamionů do Prahy kolaps?

19 července 2017, 13:19

Pražští radní dne 18.7.2017 schválili zákaz vjezdu nákladních vozidel nad 12 m do Prahy. Zákaz se týká i Jižní a Štěrboholské spojky a Spořilovské. 

To je jediná dostupná a kapacitní trasa spojující dnes dálnice D1 a D11. Nákladním vozidlům se má také zakázat sjezd z okruhu do města. Nejsou ale všude vilové čtvrti, kde tato vozidla nemají co dělat, ale například ve východní části je mnoho provozů a obchodů, které jsou na zásobování závislé. Mají je jejich majitelé zavřít?

To, že není dnes dostavěn Pražský okruh, není vinou obyvatel středních Čech, žijících v obcích, které budou extrémně postiženy kamiony hledajícími jakoukoliv cestu. V opačném případě by řidiči museli sjíždět z dálnice D1 už někde na Vysočině a prodírat se po cestách, které pro takovouto dopravu nejsou určeny.

Generální tajemník Sdružení ČESMAD BOHEMIA Vojtěch Hromíř řekl: „Praha se svým zákazem chce vozit po zádech Středočechů. Toto rozhodnutí nelze akceptovat ani jako vyděračské divadlo a možná bude nejlepší, když zákaz skutečně bude uveden do života a skončí kolapsem, jaký naše silnice nepamatují. Jestli se chce radní Dolínek tak moc dostat do sněmovny, ať spustí zákaz čtrnáct dní před volbami. To si budou voliči dobře pamatovat.“

Související články

Výstupy z konference o Silničním balíčku
Výstupy z konference o Silničním balíčku

Dne 22. června 2017 proběhla v pražském hotelu Clarion konference o Silničním balíčku organizovaná Sdružením ČESMAD BOHEMIA za účasti ministra dopravy Dana Ťoka, místopředsedy Evropského parlamentu Pavla Teličky a zástupce generálního delegáta IRU v Bruselu Jana Němce.

TRANSPORT SHOW 2017
TRANSPORT SHOW 2017

15. června 2017 se v Kopřivnici konal tradiční veletrh a výstava dopravní techniky a služeb pro silniční dopravce -TRANSPORT SHOW – TRUCK & BUS 2017. Z této akce Vám přinášíme krátkou fotoreportáž.

Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení
Rozšíření mýta musí být podle vládního prohlášení

Ministerstvo dopravy předkládá vládě informaci o rozšíření mýtných úseků od roku 2020. Materiál se bohužel snaží vyhovět zadání sestavenému koaličními experty, kteří se ovšem obešli bez jakékoliv analýzy a dospěli k názoru, že těch nových kilometrů silnic I. nebo II. třídy má být alespoň 850.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!