Vozidlo s nižší spotřebou paliva a nižší úrovní emisí v rámci projektu FALCON

4 července 2017, 9:53

Renault Trucks pokračuje ve výzkumu, jehož cílem je zlepšit energetickou účinnost nákladních vozidel. V rámci projektu FALCON se značka zaměřila na vývoj jízdní soupravy, která by měla díky svému inovativnímu designu naplnit  ambiciózní plán nižší spotřeby paliva a spolu s ním i nižší úrovně emisí CO2.

Nové předváděcí vozidlo Renault Truck v rámci projektu FALCON

Nižší spotřeba je tou nejzásadnější částí vývoje vozidel Renault Trucks, která dopravcům přináší zisk. V návaznosti na projekty Optifuel Lab 1, Optifuel Lab 2 nebo nejnověji Urban Lab 2 zaměřený na distribuční vozidla, dnes Renault Trucks vyvíjí novou experimentální jízdní soupravu, jejíž cílem je nižší spotřeba paliva o 13 % v porovnání se standardní soupravou taženou vozidlem Renault Trucks T.

Projekt FALCON, Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption (Flexibilní & Aerodynamický tahač pro nižší spotřebu) řídí značka Renault Trucks ve spolupráci s dalšími partnery, kterými jsou  Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, Benomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, École centrale de Lyon (LMFA) a IFSTTAR (LTE ; LESCOT). Projekt je současně financován z vládních prostředků v rámci fondu FUI Regions.

Technologický vývoj je zaměřen na návratnost investice zákazníkovi maximálně do dvou let v běžných podmínkách provozu a využití vozidla s cílem zahájení výroby ve střednědobém horizontu. Vývoj se bude soustředit na optimalizaci aerodynamiky tahače a návěsu, pneumatiky s nízkým valivým odporem, prediktivní pomocné systémy řízení přispívající k hospodárné jízdě a úspoře energie, pohonné soustavy s lepším využitím tepla dle nové generace Rankinova cyklu a na optimalizované složení maziva. Technologie – s vyjímkou Rankinova cyklu –  budou integrovány do předváděcího vozidla a testovány v reálných podmínkách od konce roku 2018.

Díky projektu Falcon, jehož konec je plánován na rok 2020, bude mít Renault Trucks k dispozici nejen nové experimentální vozidlo pro vyhodnocování inovativních technologií zaměřených na další snižování paliva u jízdních souprav, ale také se bude moci připravit na příchod budoucích evropských regulací týkající se emisí CO2 u nákladních vozidel, objemu přepravovaného nákladu, jeho rozměrů nebo pneumatik.

Související články

Renault Trucks a WFP: zpátky z Ugandy
Renault Trucks a WFP: zpátky z Ugandy

Poprvé za posledních 5 let vyvinul Renault Trucks nové školení pro budoucí školitele v rámci Světového potravinového programu (World Food Programme).

Technická informace SKF – nová konstrukce kolových ložisek
Technická informace SKF – nová konstrukce kolových ložisek

U kolových ložisek nákladních vozů Renault a Volvo, VKBA 5423, VKBA 5424 a VKBA 5425,  vytvořila společnost SKF novou modifikaci s konkrétními pokyny pro montáž.

Změny v ložiscích SKF pro nákladní vozy
Změny v ložiscích SKF pro nákladní vozy

Společnost SKF provedla změny v ložiscích kol používaných v nákladních vozech Volvo a Renault. V sadách VKBA 5423, VKBA 5424 a VKBA 5425 se nyní nacházejí ložiska s modifikovanou konstrukcí.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!