Scania boduje ve srovnávacích i samostatných testech

7 ledna 2017, 13:23

Nákladní vozidla Scania nové generace zaznamenala okamžitý úspěch. Po vyhlášení modelu řady S za „International Truck of the Year“ společnost Scania smetla konkurenci ve všech prestižních srovnávacích i samostatných testech odvětvových médií, na jakých se zúčastnila.

Věděli jsme, že naše nákladní vozy mají vynikající vlastnosti a nyní jejich znamenitý výkon získal i objektivní potvrzení,“ říká Christopher Podgórski, hlavní viceprezident společnosti Scania a vedoucí Divize nákladních vozidel. „Zákazníci se mohou těšit na nebývalý zážitek z jízdy s nepřekonatelnou spotřebou paliva.“

Scania S 500 6x2 rear-steer, Highline box body with dolly and semitrailer Södertälje, Sweden Photo: Gustav Lindh 2016

Nákladní vozidla nové generace byla oceněna téměř ve všech aspektech – za své hnací ústrojí, výkon, komfort, brzdné schopnosti, jakož i viditelnost a řízení. „Vysoký výkon s nízkou spotřebou paliva, nejlepší jízdní vlastnosti, vysoká úroveň komfortu a lepší místo na práci – to vše zručně dláždí cestu nové třídě S,“ napsal německý dopravní magazín Lastauto Omnibus ve svém shrnutí náročného srovnávacího testu zahrnujícího 1.000 bodů. Dodal, že „Scania vyniká v oblasti boční stability s přesným řízením a celkovým pocitem kontroly nad vozidlem.“

Další srovnávací test, tentokrát pod vedením německého dopravního magazínu KFZ-Anzeiger, zase zjistil, že model Scania S 500 je „fantasticky úsporný“. Je vlastně prvním vozem, který na své zkušební trase zaznamenal spotřebu pod 30 litrů na 100 km. Rozhodně nejlepší poměr ceny a kvality, zněl konečný verdikt.

Vynikající spotřebu paliva potvrdil i test předního francouzského dopravního magazínu France Routes. Ten podrobil nový model Scania R 500 náročným testům na 419 kilometrové trati v jihovýchodní Francii. Během pěti hodin testování zaznamenalo vozidlo Scania R 500 nové generace historicky nejnižší průměrnou spotřebu paliva – 28,4 litrů na 100 km.

Vytyčili jsme si ambiciózní cíl: vyvinout nejlepší nákladní vozidlo, jaké kdy svět viděl,“ říká Podgórski. „Navíc tato vozidla by měly být přesně přizpůsobené charakteristikám jednotlivých odvětví, a tím pádem mít tu nejlepší celkovou provozní hospodárnost. S velkým potěšením můžeme říci, že tyto ambice byly nyní nezávisle potvrzeny.

Související články

Scania testuje rychlé bezdrátové nabíjení v městském provozu
Scania testuje rychlé bezdrátové nabíjení v městském provozu

Ve Skandinávii se v současnosti zavádí první autobusová linka s bezdrátovým (indukčním) nabíjením na zastávkách. V rámci snahy o hledání nových udržitelných řešení veřejné dopravy ve městech bude ve švédském Södertälje jezdit nově vyvinutý elektrický hybridní autobus Scania jako součást pravidelné městské dopravy.

Autobusy Scania na veletrhu CZECHBUS 2016
Autobusy Scania na veletrhu CZECHBUS 2016

Společnost Scania se v listopadu účastnila středoevropského veletrhu autobusů, hromadné dopravy, garážové a servisní techniky – CZECHBUS 2016. Jeho 6. ročník se již tradičně konal na výstavišti v Praze – Holešovicích.

3. ročník Scania Ecolution Cup ocenil nejlepší řidiče
3. ročník Scania Ecolution Cup ocenil nejlepší řidiče

První prosincovou sobotu se v Praze konal už třetí ročník soutěže Scania Ecolution Cup. Potkali se tu nejlépe hodnoceni řidiči vozidel Scania, kteří dosahují nejlepší jízdní výsledky v České republice. Obdrželi pozvání na přátelské sportovní utkání v prostorách motokárové dráhy Praga Arena.

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!