Kögel získal Evropskou cenu za udržitelný rozvoj v oblasti dopravy

6 prosince 2017, 10:35

Evropská cena za udržitelný rozvoj v oblasti dopravy 2018 v kategorii sedlových návěsů patří společnosti Kögel. Dne 30. listopadu získala společnost ocenění za udržitelný rozvoj, které uděluje časopis Transport. Nezávislá odborná porota složená ze známých osobností z oblasti hospodářství, vědy, svazů a médií uznala nesporný potenciál velkoobjemového návěsu prodlouženého o 1,3 metru.

Obchodní ředitelka Petra Adrianowytsch a obchodní ředitel Thomas Eschey jsou potěšeni cenou v důležité kategorii návěsů

Časopis Transport uděloval Evropskou cenu za udržitelný rozvoj v oblasti dopravy již počtvrté. Toto ocenění posiluje a pomáhá firmám z odvětví užitkových vozidel jednat udržitelným způsobem a ještě lépe upevnit zásady udržitelného vývoje produktů. Ukazuje, že odpovědné a udržitelné jednání nejen pomáhá řešit sociální a ekologické problémy v celosvětovém měřítku, ale také zvyšuje ziskovost a konkurenceschopnost firem.

Více udržitelnosti – multimodalita dále snižuje stopu CO2
Kögel Euro Trailer Mega Rail disponuje nejen ložným objemem asi 111 m² a místem na celkem 37 europalet, ale spojuje také výhody velkoobjemového návěsu v silniční dopravě s flexibilitou a možnostmi kombinované dopravy. Spojuje tedy ekologické a ekonomické výhody. S konstrukcí návěsu Euro Trailer Mega Rail se inženýrům společnosti Kögel podařilo něco, co dříve nebylo možné: Tento velkoobjemový návěs prodloužený o 1,3 metru je díky nástavbě FlexiUse a sofistikovaným automatickým dorazům náprav kodifikován pro přepravu na běžných železničních vozech T3000 pro sedlové návěsy.

Železniční přeprava návěsu Euro Trailer Mega Rail je možná díky patentovanému systému – kombinace otočných dorazů náprav a nástavby FlexiUse. Při odklopení ochrany proti podjetí nahoru a zvednutí návěsu a při překládce na železniční vůz pro sedlové návěsy spustí otáčející se nápravy automatiku, která uvede dorazy náprav do správné polohy pomocí stlačeného vzduchu. Tento systém s minimální údržbou zajišťuje, že rám neleží na železničním voze pro sedlové návěsy. Kromě toho lze u variabilní nástavby FlexiUse nastavit výšku vpředu a vzadu nezávisle na sobě.

To znamená, že maximální vnitřní výšku potřebnou pro železniční kodifikaci P400 lze přesně dodržet a Euro Trailer Mega Rail se hodí na jakýkoliv běžný železniční vůz T3000 pro sedlové návěsy s výškou montážního podstavce 980 milimetrů. Návěs je samozřejmě certifikován i podle normy DIN EN 12642 kód XL a je tedy schválen pro přepravu nákladními rychlovlaky s rychlostí až 140 km/h. Multimodalita však neznamená jen možnost použití na železnici. Flexibilní možnosti použití doplňuje volitelně dodávaná výbava RoRo pro lodní a trajektovou přepravu s doprovodem nebo bez.

„Toto ocenění jasně ukazuje, že nejsme jediní, kdo jsou přesvědčeni o udržitelnosti prodlouženého návěsu“, konstatuje Thomas Eschey, obchodní ředitel výroby a techniky společnosti Kögel. „Kurz pro budoucnost je určen, protože společnosti Kögel se podařilo díky prodlouženému návěsu Mega dostat větší objem, větší flexibilitu a větší efektivitu také na koleje.“

Komentáře

Komentář musí být delší než 5 znaků!

Potvrďte prosím předpisy!

Ještě nikdo tento článek nekomentoval. Buďte první!